La Boina Roja

Linux, the struggles are real!

Beste René Steenvoorden,

Leave a comment

Dit artikel, welke ik straks ga uitprinten samen met het vorige artikel “Waarom ik zo weinig mogelijk apps download op mij devices” en per aangetekende post naar je toe zal sturen, richt ik persoonlijk aan jou. Want jij bent volgens je LinkedIn “Chief Digital Officer and Executive Board member at Randstad“, dus ik wil dan ook van jou persoonlijk tekst en uitleg over het volgende wat zicht heeft afgespeeld tussen mij en Randstad.

Op 11 november 2021 solliciter ik via een van jou medewerkers naar een leuke functie. De medewerker besluit mij voor te stellen bij de opdrachtgever. Op 16 november 2021 heb ik een gesprek met de opdrachtgever de klik is wederzijds! Ik mag beginnen bij de opdrachtgever.

Zoals je in het bijgesloten artikel kunt lezen ben ik nogal anti “non-native apps” en wel met goede reden. Op 18 november krijg ik het verzoek om de Randstad app te downloaden:

Waarop ik uiteraard reageer dat ik alles via de site wil doen (wat ook gewoon moet kunnen!).

Waarop ik prompt een reactie krijg dat “onboarden” alleen via de app kan.

Als ik de Randstad app download, kom ik erachter dat ik dus ook de bank app van mijn bank moet downloaden omdat de Randstad app daar dus verbinding mee moet maken. Ten eerste heb ik geen app van mijn bank op mijn telefoon want ik bankier “in browser” op mijn laptop. En tweede vind ik het geen fijn idee dat ik a) een bank app MOET downloaden en b) dat die verbinding moet maken met de Randstad app.

Omdat ik de opdracht en opdrachtgever zo leuk vind heb ik toch met mijn domme kop een poging gewaagd. Voordat de Randstad app een verbinding kon maken met mijn bank app is het proces gestokt. En wel bij de id controle, de Randstad app heeft dus geen verbinding gemaakt met de bank app. Gelukkig maar, want de bank app heb ik meteen verwijderd net als de Randstad app.

In de Randstad app staat dat ik twee opties heb a) ik doe alles via de app b) ik kom persoonlijk langs bij Randstad. Ik bespreek dit met een medewerker dat ik persoonlijk langs wil komen. Om vervolgens te horen te krijgen dat dit niet mogelijk is omdat iedereen thuis werkt ivm Corona.

Ik heb hier een nachtje over geslapen en ben wakker geworden met het idee dat ik het gewoon zeer onprettig vind dat ik gedwongen word apps te downloaden. En die ook nog te linken met mijn bank app, ik heb geen behoefte aan “security breaches”. Als er iets fout gaat dan zegt de bank “Ja, Janice jij hebt de Randstad app toestemming gegeven om verbinding te maken”. De bank heeft dan waarschijnlijk geen boodschap aan het feit dat ik niet persoonlijk langs kon komen bij Randstad in verband met Corona.

Hierop heb ik besloten dat opdrachtgever te mailen en mijn bezwaren duidelijk te maken. En ik heb ook aangegeven dat ik a) of dingen persoonlijk kan regelen met Randstad b) of ik lever wat nodig aan is per mail en kan verder alles “in browser” regelen. Ik wil namelijk PERTINENT niet de Randstad app downloaden.

Verder heb ik de opdrachtgever erop gewezen dat er genoeg uitzendburo’s zijn waar je alles “in browser” en via de mail kan regelen ZONDER een link te maken met je bankieren app. En dat zelfs bij de opdrachtgever zelf het mogelijk is om de onboarding “in browser” te doen. Waarom kan dit dan niet bij Randstad?

René leg mij uit waarom Randstad mij dwingt tot de app, terwijl bij http://www.timing.nl, http://www.yource.nl etc. etc. dit allemaal niet nodig is? Sure, ze moedigen gebruik van de app aan, maar je kan (nog?) altijd gebruik maken van de site en documenten per mail aanleveren. Waarom kan dit niet bij Randstad?

Waarom moet ik eerst de opdrachtgever mailen dat ik anders vertrek? (Wat niets anders is dan ordinair chanteren.) Want inmiddels heb ik een mail van een van je medewerkers ontvangen om documenten per mail aan te leveren. Ik heb deze medewerker ook aangegeven dat ik verwacht alles in de toekomst “in browser” te kunnen doen bij Randstad.

Ik verwacht een persoonlijk antwoord van je.

Leave a comment